Maurice Maeterlinck Oyunlarında Ses
Öz
Maurice Maeterlinck'in oyunları Avrupa modernizminin ilk anti-Aristotelesyen dramaturgisi olarak addedilir. Olayörgüleştirmeyi baştacı eden dönemin tiyatro anlayışına karşılık Maeterlinck oyunları, belli bir değişimi işaret etmektedir. Bu yönüyle Maeterlinck oyunları konvansiyonel tiyatro pratiklerine meydan okuyarak yeni tiyatro formlarına yol açar. Bu çalışmada, Aristotelesçi sava karşı, sahnenin şiirsel dilini amaçlayan Maeterlinck'in “Evin İçi”, “Çağrılmadan Gelen” ve “Körler” adlı oyunları ses açısından incelenecektir.
Anahtar Sözcükler
Maurice Maeterlinck; Ses; Sembolist Tiyatro; Evin İçi; Çağrılmadan Gelen; Körler
Tam Metin:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.33171/dtcfjournal.2020.60.2.22